نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


بوتاکس معده چیست؟

Magebotox یکی از راه های درمان چاقی بدون نیاز به جراحی است. در این روش بوتاکس (یا سم بوتولینوم) به صورت آندوسکوپی (از طریق یک لوله انعطاف پذیر با سرنگی که از دهان وارد شکم می شود) و در نقاط خاصی از شکم بیمار با شاخص توده بدنی (BMI) بین 25 و 25 تزریق می شود. 30 علیرغم تلاش های بسیار موفق، پول نقد وزن نمی شود، بلکه تزریق می شود.


کاهش وزن با تزریق بوتاکس معده چگونه انجام می شود؟

این ماده سالهاست که برای چین و چروک های پوستی، بیماری های چشمی و ناراحتی های عصبی استفاده می شود. اکنون حدود 10 سال است که برای افرادی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند نیز استفاده می شود. تزریق بوتاکس به شکم به طور موقت اعصاب و ماهیچه هایی را که بر گرسنگی و اشتها تأثیر می گذارند خنثی می کند. در نتیجه انقباض ماهیچه های دیواره معده را متوقف می کند و غذا برای مدت طولانی تری در معده می ماند، هضم می شود و فرد سریعتر و طولانی تر از قبل احساس سیری می کند.



چی؟ تزریق سم بوتولینوم برای چه افرادی برای کاهش وزن مناسب است؟

تزریق بوتاکس خوراکی ممکن است گزینه خوبی برای بزرگسالانی باشد که در دسته های زیر قرار می گیرند:

برای اهداف کاهش وزن متوسط، مانند کاهش وزن قبل از جراحی یا کمک به حفظ باروری

آنها دارای شاخص توده بدنی (BMI) 30-40 هستند.

آنها نتوانستند وزن خود را از طریق تغییر سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش کم کنند.

آنها می خواهند یک زندگی سالم را شروع کنند

هدف آنها کاهش خطر بیماری های مرتبط با وزن مانند فشار خون بالا، دیابت، سکته مغزی، آپنه خواب یا بیماری قلبی است.

آیا افرادی که مشکلات معده دارند می توانند این تزریق را دریافت کنند؟

بیمارانی که با مشکلات معده مانند ورم معده یا ورم معده و همچنین زخم معده سر و کار دارند، باید قبل از شروع این کار درمان شوند.

 

عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

عوارض جانبی موقتی مانند حالت تهوع، سوء هاضمه و نفخ به ندرت پس از تزریق توسط پزشک مشاهده می شود. البته افرادی که به این تزریق حساسیت دارند باید از آن اجتناب کنند.

خطرات تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم) به شکم

خونین

آلرژی

یبوست

سندرم شبه آنفولانزا

از دست دادن اشتها

وزن خود را افزایش دهید

خون ریزی



به طور کلی عوارض بوتاکس معده زیاد دیده نمی شود. با این حال، این یک خطر بزرگ نیست. با این حال، هر گونه تزریق به معده می تواند منجر به خونریزی شود و معمولا به راحتی قابل کنترل است. خونریزی مخاط معده در اثر تزریق معمولاً خود به خود متوقف می شود و پزشک از داروی کم و قوی برای جلوگیری از خونریزی آن ناحیه استفاده می کند. مصرف برخی داروها مانند آسپرین یا سایر داروهای ضد انعقاد می تواند خطر خونریزی معده را افزایش دهد. بنابراین پزشک باید قبل از عمل تمام داروهایی را که فرد مصرف کرده است به پزشک اطلاع دهد.



آلرژی

یکی از معدود عوارض جانبی بوتاکس در معده حساسیت به لمس است. بوتاکس برای بسیاری از بیماری‌های انقباض عضلانی و همچنین برای جنبه‌های زیبایی برای سال‌ها استفاده می‌شود. حساسیت به بوتولینوم به ندرت مشاهده می شود. اگر ظاهر شود با داروهای ضد حساسیت درمان می شود. علاوه بر این، سال هاست که از بوتاکس معده برای درمان آشالازی (بدون گشاد نشدن مجاری بدن) و برخی بیماری های مربوط به معده که منجر به استفراغ شدید می شود، استفاده می شود. در صورت بروز حساسیت می توان موفقیت این عمل را کاهش داد.



یبوست

برخی از بیماران پس از تزریق بوتاکس معده از یبوست شکایت دارند. این عارضه با مصرف ملین ها به راحتی برطرف می شود. بنابراین، یبوست نشان می دهد که بوتاکس معده کار می کند. البته تکمیل این تزریق به رژیم غذایی و تغذیه فرد نیز بستگی دارد.



سندرم شبه تب

این بیماری به ندرت دیده می شود و در متون پزشکی به دنبال تزریق مقادیر زیادی سم بوتولینوم به بدن گزارش شده است. دلیل اصلی این امر واکنش شدید بدن به بوتاکس است. شروع علائم آنفولانزا، از جمله بیماری عمومی و تب خفیف، ممکن است 2-3 هفته طول بکشد تا بر نتایج واکسیناسیون تأثیر بگذارد.



از دست دادن اشتها

کاهش اشتها به جای سایر عوارض جانبی، نتیجه مورد نظر است. تقریباً 80 درصد از بیماران پس از بوتاکس معده دچار کاهش اشتها شدند. این کاهش اشتها می تواند چندین ماه طول بکشد و به کاهش وزن به راحتی کمک کند. از دست دادن اشتها در چند روز اول پس از بوتاکس نشانه خوبی از موفقیت است.


وزن بیشتر، افزایش وزن، چاق تر

سم بوتولینوم حدود 4 تا 5 ماه در معده باقی می ماند پس از این مدت بوتاکس از بین می رود، این بدان معناست که فرد 4 تا 5 ماه فرصت دارد تا عادات غذایی سالم و برنامه ورزشی منظمی برای زندگی ایجاد کند. پیش‌بینی مدت اثر بوتاکس معده کار آسانی نیست، با این حال، مدت کوتاه اثر بوتاکس ممکن است به دلیل تأثیر خارجی باشد.

 

کاهش وزن با بوتاکس معده کوتاه مدت است.

پس از بررسی تمام مقالات منتشر شده، برخی از محققان هیچ مدرکی دال بر زوال طولانی مدت پس از تزریق بوتاکس پیدا نکردند. محققان دریافتند که مطالعاتی که به بررسی نقش بوتاکس معده در کاهش وزن پرداخته‌اند، کیفیت پایینی دارند. بر اساس برخی از مطالعات بررسی شده، بیماران چاق یک ماه پس از تزریق وزن کم کردند و پس از خوردن کمتر احساس سیری کردند. اما در اکثر مطالعات، پس از سه تا شش ماه، بیماران همان وزن را دوباره به دست آوردند، وزن بیشتری اضافه کردند یا وزن کلی بدنشان را کاهش دادند.

سایر مطالعاتی که تیم مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، تفاوت کمی در اشتها، کاهش وزن و سیری بین افرادی که تزریق بوتاکس دریافت کردند و کسانی که تزریق سالین دریافت کردند، نشان داد. تنها آزمایشی که شاهد کاهش قابل توجه وزن بدن بود، در واقع همه شرکت کنندگان را به مدت هشت هفته تحت رژیم غذایی کم کالری غذاهای دریایی قرار داد. چاقی یک مشکل بزرگ در سراسر جهان است. بنابراین، ارائه درمان های مبتنی بر شواهد مهم است.

ادامه مطلب: https://balloontehran.com/بوتاکس-معده/





:: بازدید از این مطلب : 108235
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: